Ätstörningar & Avundsjuka

Något jag tycker är tragiskt men som samtidigt kan vara förståeligt är tjejers fixering vid hur andra ser ut, speciellt om det är andra tjejer. Och det här med ätstörningar tycker jag är så himla tragiskt. Jag tycker så synd om tjejer som lider av det. Jag är inte sån som dömer folk, om jag får höra att någon har en ätstörning så tänker jag inte som jag kan tänka mig att många andra tänker som t.ex, " du vill bara ha uppmärksamhet " För jag vet att det inte handlar om det. Och NEJ jag har aldrig haft de här symptomen eller sjukdomen överhuvutaget. Faktumet är det att jag har en vän som precis berättat lite för mig om hur hon mår osv, och jag känner mig så hjälplös som inte kan göra något åt det. Och jag vet inte riktigt vad jag ska svara, så det är väl därför jag skriver av mig här, helt utan anledning egentligen. Jag skulle gärna göra vad som helst för att hjälpa människorna som lider av detta, men jag vet att det inte är jag som ska göra något åt det. När det dessutom går så långt att man börjar klanka ner på sig själv genom att sluta äta då man jämför sig med hur andra ser ut och börja skapa någon slags perfektion, ja då har det gått föör långt. Men jag kan säga såhär, gumman. Du ska inte vara avundsjuk på andra, och spec inte på mig. Jag vet att jag är smal, men tro mig jag har lika mycket komplex över min kropp som du har över din. Men jag gör allt jag kan för att försöka tänka bort det så gott det går, att varje gång jag ser mig i spegeln, istället för att sucka och känna att man vill kata sig på spegeln och ha sönder den i en miljon bitar, så stå på dig. Håll huvudet högt och tänk att, " det är såhär jag ser ut" Jag duger, det gör du med! Du lever bara för dig själv och inte för någon annan.


Sen faktumet att de flesta killar faktiskt föredrar lite kropp och kurvor före en sticka med stor byst, det är sant även om de inte törs erkänna det så är det så. Kvinnor ska vara kurviga och ha något att ta i och inte vara som en glasspinne. Vad är det som är så kvinligt med det? Ingenting..
Och tjejen (som jag tillägnar detta inlägg åt) Du har pojkvän, han älskar dig utav en anledning.

Man ska inte gå på utsidan och leta perfektion för att hitta den rätte, för den perfektionen kommer aldrig att existera. Det är kärleken som gör en annan person perfekt i dina ögon. Har man inte såna känslor så kommer man börja leta fel hos en annan människa. Och det gör han inte med dig, han tycker att du är vackrast och han skäms inte över dig! det ska du vara stolt över, för det finns människor som är med om den raka motsatsen. Och då spelar det ingen roll hur snygg man än är i slutändan, för det är alltid insidan som spelar roll tillslut.

Men stå på dig, och detta gäller alla tjejer (framförallt) Vi är snygga och perfekta som vi är. Och hur mycket vi än försöker och trycka in magen, sminka över, dölja i stora kläder, ha för liten bh för att brösten ska se större ut, eller vad man nu kan tänka sig att göra för att uppnå denna såkallade "perfektion" så kommer vi aldrig att uppnå den, för det kommer alltid finnas något annat som vi kommer må dåligt över på vår kropp.
Det bästa som finns, är att bli sig själv med någon annan. Att känna att man inte behöver skämmas framför den man älskar för att du med säkerhet vet att det är dig han vill ha, för annars skulle han inte vara med just dig om du inte hade räckt till. Tänk på det. För honom är du vackrast och finast på både insidan och utsidan, för annars hade han aldrig valt just dig.


Och för de tjejer där ute som inte har någon pojk/flickvän. Stå på er! Ni är fria och vackra och bäst. Låt ingen trycka ner er, för det finns något speciellt i varje människa och det ska världen få se. Börja se det fina i er själva istället för att trycka ner på det dåliga. Jag vet att det kan vara svårt, men man måste försöka för att någonsin komma någonstans. Och jag vet att ni kan.
Kan jag så kan ni!

Kommentarer
Postat av: Emily

Det var det bästa jag har hört idag! Du skriver så bra gumman!

2011-04-11 @ 12:04:57
URL: http://www.christyemily.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0